REKLAMAČNÝ PORIADOK PRE SPOTREBITEĽOV

podnikajúcej fyzickej osoby Ing. Zdeněk Galuška,

IČO: 06144101, DIČ: CZ9605195215, so sídlom Obyčtov 144, 591 01,

pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese: www.galsari.sk


1. ÚVODNÁ ČASŤ

1.1. Tento reklamačný poriadok platí pre tovar dodávaný podnikajúcou fyzickou osobou Ing. Zdeněk Galuška, so sídlom Obyčtov 144, 591 01, IČO: 06144101, DIČ: CZ9605195215, zapísanou v Živnostenskom registri príslušného živnostenského úradu Mestského úradu Žďár nad Sázavou (ďalej len „predávajúci“ alebo „my“).

1.2. Tento reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) predávajúceho pre internetový obchod dostupný na https://www.galsari.sk.

1.3. Reklamačný poriadok je určený iba pre zákazníka – spotrebiteľa. Spotrebiteľom je každá fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania uzatvára s nami zmluvu alebo s nami inak koná (ďalej len „spotrebiteľ“).

1.4. Reklamačný poriadok predávajúceho sa uplatňuje na úpravu práv a povinností pri uplatňovaní práv z vadného plnenia pri predaji tovaru medzi nami ako predávajúcim a zákazníkom ako kupujúcim (ďalej len „zákazník“ alebo „vy“), vrátane práv z prípadnej zmluvnej záruky. Reklamačný poriadok ďalej informuje spotrebiteľov o podmienkach, spôsobe a možnostiach uplatnenia reklamácie vadného alebo inak poškodeného tovaru. Práva a povinnosti strán sú v súlade so zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“), a so zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov. Ak ide o práva zo zmluvnej záruky, riadia sa vzniknuté vzťahy konkrétnymi záručnými podmienkami.


2. V AKÝCH PRÍPADOCH ZODPOVEDÁME ZA VADU TOVARU

2.1. Zodpovedáme zákazníkovi za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predovšetkým zodpovedáme za to, že v čase, keď zákazník tovar prevzal:

2.1.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dohoda, má vlastnosti, ktoré sme my alebo výrobca opísali alebo ktoré zákazník očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nášho alebo výrobcu;

2.1.2. sa tovar hodí na účel, na ktorý ho uvádzame alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa;

2.1.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo vyhotovením dohodnutému vzorku alebo predlohe, ak bola kvalita alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy;

2.1.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti;

2.1.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

2.2. Ak sa vada prejaví v priebehu dvanástich mesiacov od prevzatia tovaru, predpokladá sa, že tovar bol vadný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.


3. V AKÝCH PRÍPADOCH NEZODPOVEDÁME ZA VADU TOVARU A KEDY NÁM NEMÔŽETE TOVAR VRÁTIŤ

3.1. Nezodpovedáme za vady v týchto prípadoch:

3.1.1. ak bola vada na tovare v čase prevzatia a pre túto vadu bola poskytnutá zľava z kúpnej ceny;

3.1.2. ak vada vznikla opotrebením spôsobeným obvyklým používaním alebo ak to vyplýva z povahy tovaru;

3.1.3. ak je spôsobená zákazníkom nesprávnym používaním, skladovaním, nesprávnou údržbou, zásahom zákazníka alebo mechanickým poškodením v podmienkach, ktoré nezodpovedajú požiadavkám na skladovanie a používanie uvedeným predávajúcim alebo výrobcom;

3.1.4. ak bol tovar upravený zákazníkom a vada vznikla v dôsledku tejto úpravy;

3.1.5. ak bol tovar používaný v podmienkach, ktoré nezodpovedajú požadovaným teplotným, prašnostným, vlhkostným, chemickým alebo mechanickým vplyvom prostredia;

3.1.6. ak vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. prírodná katastrofa).

3.2. Kedy nám najmä nemôžete tovar vrátiť:

3.2.1. balený tovar, ktorý z hygienických dôvodov nie je možné znovu použiť, alebo už použitý tovar (napr. ak zákazník poškodí ochranný obal alebo bezpečnostný uzáver);

3.2.2. iný tovar, pri ktorom je hygienický alebo iný ochranný obal a z hygienických alebo zdravotných dôvodov ho nie je možné vrátiť;

3.2.3. ak bol nami dodaný tovar nevratne zmiešaný s iným tovarom;

3.2.4. tovar, ktorý bol upravený podľa vášho želania.


4. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA SÚVISIACE S PREVZATÍM TOVARU

4.1. Zákazník je povinný pri prevzatí tovar skontrolovať a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či obdržal správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú kvalitu a či balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať).

4.2. Zákazníkovi nepatria práva z vadného plnenia, ak ide o vadu, ktorú mohol pri vynaložení obvyklej pozornosti zistiť už pri uzatvorení kúpnej zmluvy alebo pri prevzatí tovaru. Právo na reklamáciu zákazníkovi taktiež nenáleží, ak pred prevzatím vedel, že tovar má vadu, alebo ak vadu sám spôsobil.


5. AK BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY

5.1. Pri prevzatí zásielky od doručovateľa skontrolujte neporušenosť obalu. Prevzatím zásielky potvrdzujete, že ste ju prevzali bez zjavných vád. Ak je obal poškodený, oznámte to priamo prepravcovi a spíšte zápis o škode. Zásielku si ponechá doručovateľ. Toto je najjednoduchší spôsob riešenia reklamácie poškodenej zásielky – prepravca nám ju vráti a vám odošleme novú zásielku.

5.2. Ak zistíte, že obsah zásielky je poškodený až po jej prevzatí a rozbalení, informujte nás ihneď, najneskôr do piatich (5) dní od prevzatia zásielky, prostredníctvom reklamačného formulára dostupného na našej webovej stránke. V reklamačnom formulári uveďte svoje osobné údaje, e-mail, z ktorého ste objednávali, identifikáciu tovaru a popis problému. Ideálne priložte aj kópiu nákupného dokladu (napr. faktúru) a fotodokumentáciu vady.

5.3. Upozorňujeme, že ak reklamáciu poškodenia zásielky oznámite po uplynutí šiestich (6) a viac dní od jej prevzatia, prepravca ju s veľkou pravdepodobnosťou neuzná. Ak nám pre vašu neskorú reklamáciu vznikne škoda (napr. prepravca nepreplatí poškodenú zásielku), sme oprávnení si vzniknutú škodu voči vám uplatniť. Uchovajte zásielku aj s obalom a zaobstarajte si jej fotodokumentáciu.

5.4. Po vyplnení reklamačného formulára vás budeme kontaktovať e-mailom alebo telefonicky do troch (3) pracovných dní a dohodneme ďalší postup. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať na telefónnom čísle +420 731 390 696 alebo e-mailom info@galsari.com, aby ste sa informovali o stave vašej reklamácie.


6. AK STE OBDRŽALI NESPRÁVNE DORUČENÝ TOVAR

6.1. Ak ste obdržali nesprávne doručený tovar, nesprávne množstvo, iné farebné prevedenie alebo úplne iný tovar, než ste si objednali, kontaktujte nás e-mailom na info@galsari.com a/alebo prostredníctvom reklamačného formulára. V ňom uveďte svoje osobné údaje, e-mail, z ktorého ste objednávali, a identifikáciu nesprávne doručeného tovaru. Ideálne priložte aj kópiu nákupného dokladu (napr. faktúru), fotodokumentáciu a popis chyby vlastnými slovami.

6.2. Po vyplnení reklamačného formulára čo najrýchlejšie preveríme situáciu a budeme vás kontaktovať, aby sme dohodli ďalší postup. Môžete nás kedykoľvek kontaktovať na telefónnom čísle +420 731 390 696 alebo e-mailom info@galsari.com, aby ste sa informovali o stave riešenia vášho požiadavku.


7. ZISTENIE VADY TOVARU V LEHOTE 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA

7.1. Ak zistíte vadu dodaného tovaru v lehote 14 dní od jeho prevzatia, kontaktujte nás ideálne e-mailom na info@galsari.com a/alebo prostredníctvom reklamačného formulára. Pre urýchlenie vybavenia vašej reklamácie pomôže, ak k e-mailu alebo zásielke priložíte vyplnený a vytlačený reklamačný formulár.

7.2. Plne rešpektujeme, že vám v lehote 14 dní od prevzatia tovaru patrí právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. V takom prípade je však nutné tovar vrátiť nepoškodený, prípadne v neporušenom hygienickom alebo utesnenom obale. Ak ste však v priebehu týchto 14 dní od prevzatia zistili vadu tovaru, toto nemusí byť možné splniť. Berte, prosím, na vedomie, že podľa platných právnych predpisov zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru. Preto vám odporúčame namiesto odstúpenia od zmluvy tovar reklamovať. Nemusíte sa obávať, že by proces reklamácie trval dlhšie ako vrátenie tovaru v lehote 14 dní od prevzatia.

7.3. Po vyplnení reklamačného formulára vás budú kontaktovať pracovníci nášho zákazníckeho oddelenia e-mailom alebo telefonicky do troch (3) pracovných dní a dohodnú s vami ďalší postup. Kedykoľvek nás môžete kontaktovať na telefónnom čísle +420 731 390 696 alebo e-mailom info@galsari.com, aby ste si overili priebeh reklamácie.


8. ZISTENIE VADY TOVARU V LEHOTE 24 MESIACOV OD JEHO PREVZATIA

8.1. Právo na reklamáciu tovaru ste povinní uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo sa vada objavila, inak vám súd nemusí priznať právo z vadného plnenia. Ak vadu neuplatníte včas, nemôžete z dôvodu jej existencie odstúpiť od kúpnej zmluvy.

8.2. Zákazník je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vady, ktorá sa objaví na spotrebnom tovare v lehote 24 mesiacov od jeho prevzatia, s VÝNIMKOU tovaru, pri ktorom je na obale, etikete, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame uvedená lehota, po ktorú je možné tovar použiť (napr. minimálna trvanlivosť alebo „spotrebujte do“). V takom prípade sa uplatnia ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).

8.3. Po uplynutí tejto lehoty (24 mesiacov) už nie je možné právo na reklamáciu uplatniť. Ak je to však pri danom tovare možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej zákazník nemohol tovar používať, pretože bol v procese oprávnenej reklamácie. Hoci sa snažíme reklamácie riešiť vždy v prospech zákazníka, niektoré výrobky je potrebné používať v súlade s pokynmi na obale/etikete/príbalovom letáku. Ak sa tovar poškodí nesprávnym používaním, reklamácia nebude uznaná, a to ani v prípade, že ešte neuplynula doba 24 mesiacov (pozri bod 3.1.3 alebo 3.1.5 tohto reklamačného poriadku).

8.4. Na uplatnenie práv z vadného plnenia zákazník vyplní a odošle reklamačný formulár, v ktorom uvedie:

8.4.1. meno a priezvisko;
8.4.2. e-mail, z ktorého bola objednávka vytvorená;
8.4.3. telefónne číslo;
8.4.4. identifikáciu reklamovaného tovaru;
8.4.5. popis vady vlastnými slovami;
8.4.6. preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (ktorý nie je možné dodatočne zmeniť bez nášho súhlasu);
8.4.7. adresu pre prípadné vrátenie tovaru po uzavretí reklamačného procesu.

8.5. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje chvíľa, keď od vás obdržíme potrebné údaje o reklamovanom tovare.

8.6. Reklamáciu môžete uplatniť prostredníctvom dopravcu na adrese Galsari, Řečice 145, 592 33, elektronicky e-mailom na info@galsari.com alebo cez reklamačný formulár na našej webovej stránke. Pre urýchlenie vybavenia reklamácie odporúčame priložiť vyplnený reklamačný formulár aj do e-mailu alebo zásielky.

8.7. Tovar musí byť vrátený kompletný, nepoškodený (s výnimkou reklamovanej vady), ideálne v pôvodnom nepoškodenom obale, aby sme mohli dodržať zásady správneho hygienického postupu.

8.8. Náklady na dopravu reklamovaného tovaru späť k nám nesie zákazník. Upozorňujeme, že reklamované zásielky zaslané na dobierku nebudú prevzaté a budú vám vrátené na vaše náklady. Ak bude reklamácia uznaná ako oprávnená, máte nárok na úhradu účelne vynaložených nákladov spojených s reklamáciou. Tieto náklady sa však vzťahujú iba na najnižšiu dostupnú cenu prepravy. Žiadosť o ich úhradu je potrebné uplatniť najneskôr do jedného (1) mesiaca od uplynutia lehoty na uplatnenie práva z vadného plnenia.

8.9. Po doručení reklamovaného tovaru vám bude na e-mail zaslané potvrdenie o prijatí reklamácie a jej obsahu.


9. LEHOTA NA VYBAVENIE REKLAMÁCIE

9.1. Podľa občianskeho zákonníka máme na vybavenie reklamácie tridsať (30) dní od jej uplatnenia.

9.2. Vo väčšine prípadov však už do troch (3) pracovných dní po doručení reklamovaného tovaru alebo potrebnej dokumentácie (fotografie, popis vady atď.) posúdime situáciu a zákazníka informujeme – najčastejšie e-mailom alebo telefonicky. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady, ak je potrebná súčinnosť dodávateľa či výrobcu.

9.3. Ak je reklamácia uznaná ako oprávnená, proces je ukončený najneskôr do tridsiatich (30) dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa so zákazníkom nedohodneme na dlhšej lehote.

9.4. Ak tovar nebude uznaný za vadný, zákazníka budeme informovať o možnostiach ďalšieho postupu individuálne.


10. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE

10.1. Voľba spôsobu vybavenia reklamácie zo strany zákazníka závisí najmä od toho, či vadné plnenie predstavuje podstatné alebo nepodstatné porušenie zmluvy.

10.2. Ak ide o podstatné porušenie zmluvy, má zákazník právo na:

10.2.1. odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru, alebo

10.2.2. odstránenie vady opravou tovaru (ak je to vzhľadom na povahu tovaru možné a účelné), alebo

10.2.3. primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo

10.2.4. odstúpenie od zmluvy.

10.3. Ak ide o nepodstatné porušenie zmluvy, má zákazník právo na:

10.3.1. odstránenie vady (dodanie nového tovaru bez vady, dodanie chýbajúceho tovaru alebo opravu tovaru), alebo

10.3.2. primeranú zľavu z kúpnej ceny.

10.4. Zákazník je povinný oznámiť nám, aké právo zo zodpovednosti za vady si zvolil, a to pri oznámení vady (napr. vyplnením a odoslaním reklamačného formulára) alebo bez zbytočného odkladu po jej oznámení. Zvolenú možnosť nemôže zákazník zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že požiadate o opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak vady neodstránime v primeranej lehote alebo vám oznámime, že vady neodstránime, môžete namiesto odstránenia vady požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môžete odstúpiť od zmluvy.

10.5. Ak si zákazník nezvolí svoje právo zo zodpovednosti za vady včas (podľa bodu 10.4 tohto reklamačného poriadku), má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

10.6. Môžete požadovať dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale ak sa vada týka iba súčasti tovaru, môžete požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môžete odstúpiť od kúpnej zmluvy. Ak by však bola táto požiadavka neúmerná, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, máte právo len na bezplatné odstránenie vady.

10.7. Právo na dodanie nového tovaru alebo výmenu súčasti máte aj v prípade opraviteľnej vady, ak nemôžete tovar riadne používať z dôvodu opakovaného výskytu vady po oprave alebo z dôvodu väčšieho počtu vád. V takom prípade máte taktiež právo odstúpiť od zmluvy. Ak neodstúpite od zmluvy ani neuplatníte právo na dodanie nového tovaru, výmenu jeho súčasti alebo opravu, môžete požadovať primeranú zľavu.

10.8. Máte právo na primeranú zľavu aj v prípade, že vám nemôžeme dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo ho opraviť, rovnako aj v prípade, že nezabezpečíme nápravu v primeranej dobe alebo by vám jej zabezpečenie spôsobilo značné ťažkosti.

10.9. Môžeme vám dodať chýbajúcu časť tovaru alebo odstrániť inú právnu vadu, kým neuplatníte právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpite od kúpnej zmluvy. Iné vady sme oprávnení odstrániť podľa vlastného uváženia opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru; naša voľba však nesmie zákazníkovi spôsobiť neprimerané náklady. Ak vadu neodstránime včas alebo jej odstránenie odmietneme, môže zákazník požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Zákazník nemôže meniť svoju voľbu bez nášho súhlasu.

10.10. Ak je reklamácia vybavená dodaním nového tovaru, ste povinný nám vrátiť pôvodne dodaný tovar (ak sa nedohodneme inak). Nový tovar nemôžete požadovať (a nemôžete ani odstúpiť od zmluvy), ak nemôžete pôvodný tovar vrátiť v stave, v akom ste ho prevzali. Toto však neplatí v týchto prípadoch:

10.10.1. došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky za účelom zistenia vady, alebo

10.10.2. tovar ste použili ešte pred objavením vady, alebo

10.10.3. ak nemožnosť vrátenia tovaru v nezmenenom stave nebola spôsobená vaším konaním alebo opomenutím, alebo

10.10.4. ak ste tovar predali, spotrebovali alebo ho pri bežnom používaní pozmenili; ak sa tak stalo len čiastočne, ste povinný nám vrátiť, čo ešte vrátiť môžete, a poskytnúť nám finančnú náhradu do výšky, v akej ste z používania tovaru mali prospech.

10.11. Právo na reklamáciu vám neprináleží, ak ste o vade vedeli pred prevzatím tovaru alebo ak ste ju sami spôsobili.


11. UKONČENIE REKLAMÁCIE

11.1. Po vybavení reklamácie budete informovaní o jej ukončení telefonicky, SMS alebo e-mailom a budete vyzvaní na prevzatie reklamovaného tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr do tridsiatich (30) dní od oznámenia o vybavení reklamácie. Pri prevzatí vám vystavíme písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní nápravy a dobe trvania reklamácie, prípadne o dôvode zamietnutia reklamácie.

11.2. Ak ste nám reklamovaný tovar zaslali dopravcom, po jeho vybavení vám ho automaticky zašleme späť na vašu adresu spolu s potvrdením o vybavení reklamácie.

11.3. Ak bola reklamácia oprávnená a zákazník požaduje vrátenie kúpnej ceny, suma mu bude vrátená bezhotovostne na bankový účet uvedený v reklamačnom formulári, najneskôr do desiatich (10) pracovných dní od oznámenia o vybavení reklamácie.

11.4. Ste povinní prevziať reklamovaný tovar do tridsiatich (30) dní od oznámenia o vybavení reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty máme právo účtovať poplatok za skladovanie vo výške 20 Kč/deň.

11.5. Ak si tovar neprevezmete do šiestich (6) mesiacov od oznámenia o vybavení reklamácie, vyhradzujeme si právo tovar predať na pokrytie skladného.

11.6. Pri prevzatí ste povinní skontrolovať kompletnosť tovaru, neskoršie reklamácie nebudú akceptované.


12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

12.1. Práva zákazníka vyplývajúce zo zákona nie sú týmto reklamačným poriadkom dotknuté.

12.2. Tento reklamačný poriadok je platný od 5. 1. 2022 a ruší všetky predchádzajúce verzie.