Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
podnikajúcej fyzickej osoby Ing. Zdeněk Galuška,
IČO: 06144101, DIČ: CZ9605195215, so sídlom Obyčtov 144, 591 01,
pre predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na adrese https://www.galsari.sk/.
1. KONTAKTNÉ A BANKOVÉ ÚDAJE
1.1. Prevádzkovateľ e-shopu:
Ing. Zdeněk Galuška
Sídlo: Obyčtov 144, 591 01
IČO: 06144101
DIČ: CZ9605195215
je platiteľom DPH,
zapísaný v Živnostenskom registri, príslušný živnostenský úrad Mestský úrad Žďár nad Sázavou, podnikajúca fyzická osoba (ďalej len „predávajúci“ alebo „my“),
Telefón: +420 731 390 696
E-mail: info@galsari.com
Bankový účet pre platby zo Slovenskej republiky
Fio banka, a.s.
IBAN: CZ66 2010 0000 0028 0213 5774
1.2. Reklamácie a vrátenie tovaru
Adresa pre prijímanie reklamácií a vrátenie tovaru:
Galsari
Řečice 145, 592 33
Telefón: +420 731 390 696
E-mail: info@galsari.com
2. ROZSAH PLATNOSTI A POUŽITEĽNOSŤ VŠEOBECNÝCH OBCHODNÝCH PODMIENOK
2.1. Voľba práva
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) predávajúceho upravujú v súlade s § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“), vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzi nami a spotrebiteľmi alebo podnikateľmi (ďalej len „zákazník“ alebo „vy“) prostredníctvom nášho internetového obchodu na adrese https://www.galsari.sk.
2.2. Medzinárodný prvok
V prípade existencie medzinárodného prvku si dohodou ustanovujeme, že právny vzťah medzi nami sa bude riadiť právnym poriadkom Českej republiky, najmä občianskym zákonníkom. Táto voľba práva však v súlade s čl. 3 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 zo dňa 17. júna 2008 o rozhodnom práve pre zmluvné záväzkové vzťahy (ďalej len „Rím I“) nesmie zákazníka zbaviť ochrany, ktorú mu poskytujú ustanovenia právneho poriadku krajiny jeho obvyklého pobytu podľa čl. 6 ods. 2 Rím I.
2.3. E-shop
Internetový obchod prevádzkujeme na webovej stránke https://www.galsari.sk (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).
2.4. Kto sa považuje za spotrebiteľa
Za spotrebiteľa sa považuje každá fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania s nami uzavrie kúpnu zmluvu alebo s predávajúcim inak právne koná (ďalej len „spotrebiteľ“).
2.5. Kto sa považuje za podnikateľa
Za podnikateľa sa považuje každá fyzická alebo právnická osoba (napr. obchodná spoločnosť, družstvo, ústav), ktorá vykonáva samostatne na vlastný účet a zodpovednosť na základe živnostenského oprávnenia alebo iným spôsobom zárobkovú činnosť s úmyslom venovať sa tejto činnosti sústavne za účelom dosiahnutia zisku (ďalej len „podnikateľská činnosť“). Táto osoba v rámci svojej podnikateľskej činnosti s predávajúcim uzatvorí kúpnu zmluvu alebo s predávajúcim inak právne koná (ďalej len „podnikateľ“). Riadi sa zásadou, že pre zákazníka, ktorý uvedie svoje IČO, prípadne DIČ, platia ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa na podnikateľov.
2.6. Oboznámenie sa a súhlas s VOP
Odoslaním objednávky (tlačidlo „Odoslať záväznú objednávku“) potvrdzujete, že ste sa oboznámili s VOP, vrátane informácií určených zákazníkom pred uzatvorením kúpnej zmluvy, a výslovne s nimi súhlasíte v ich platnom a účinnom znení v okamihu potvrdenia.
3. INFORMÁCIE PRE ZÁKAZNÍKOV PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY
3.1. Oprávnenie predávajúceho a kontrolné orgány
Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva v zákonom vymedzenom rozsahu kontrolu dodržiavania zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
3.2. Ilustračný charakter fotografií tovaru
Všetky fotografie a zobrazenia tovaru na webovej stránke majú iba ilustračný charakter.
3.3. Tovar, cena, náklady
Nami ponúkaný tovar na webovej stránke spolu s popisom jeho hlavných vlastností je uvedený pri konkrétnom produkte. Ceny tovaru sú uvedené vrátane DPH a zákonom stanovených poplatkov, okrem poplatkov za dopravu. Neúčtujeme si žiadne dodatočné náklady na telekomunikačné prostriedky (napr. ak nám zavoláte na uvedené telefónne číslo, zaplatíte iba bežnú sadzbu za hovor podľa vášho operátora).
3.4. Možnosti platby
Konkrétne podmienky platobných metód a možností dopravy sú podrobne opísané v priebehu objednávkového procesu. Tovar vám doručíme prostredníctvom dopravcu, ktorého si vyberiete z nami ponúkaných možností, alebo si môžete zvoliť osobný odber, ak je dostupný.
3.5. Záväznosť objednávky
Odoslaním objednávky kliknutím na tlačidlo „Odoslať záväznú objednávku“ v našom internetovom obchode vytvárate záväznú objednávku, ktorá vás zaväzuje k platbe. Pred jej odoslaním máte možnosť objednávku skontrolovať, upraviť alebo zmeniť, ako je podrobne popísané v časti 6 týchto VOP.
3.6. Práva zákazníka pri vadnom plnení
Práva zákazníka pri vadnom plnení, prípadne zo záruky a podmienky ich uplatnenia, sú podrobne uvedené v časti 11 týchto VOP, prípadne v reklamačnom poriadku.
4. INFORMÁCIE PRE SPOTREBITEĽOV PRED UZATVORENÍM KÚPNEJ ZMLUVY
4.1. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
Zákazník – spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu (pokiaľ nie je uvedené inak) v lehote 14 dní, ktorá začína plynúť najneskôr:
4.1.1. pri kúpnej zmluve odo dňa prevzatia tovaru;
4.1.2. pri kúpnej zmluve s dodaním vo viacerých častiach, odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru;
4.1.3. pri kúpnej zmluve, ktorej predmetom sú pravidelné opakované dodávky tovaru, odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru.
Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred termínom špecifikovaným v čl. 4.1.1. – 4.1.3., a to oznámením svojho zámeru odstúpiť vyplnením a odoslaním formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy (ideálne spolu s vráteným tovarom) alebo zaslaním oznámenia na e-mail info@galsari.com.
4.2. Kedy nie je možné odstúpiť od kúpnej zmluvy
Zákazník nemá právo odstúpiť od nasledujúcich zmlúv:
4.2.1. o dodávke tovaru, ktorý bol upravený a/alebo vyrobený na prianie zákazníka alebo pre jeho osobu;
4.2.2. o dodávke tovaru, ktorého cena závisí od výkyvov finančných trhov nezávislých od našej vôle, ku ktorým môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy;
4.2.3. o dodávke tovaru podliehajúceho rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nevratne zmiešaný s iným tovarom;
4.2.4. o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý zákazník vybral z obalu a z hygienických dôvodov ho už nie je možné vrátiť;
4.2.5. o doprave na konkrétny termín alebo v konkrétnom čase.
4.3. Povinnosť spotrebiteľa pri odstúpení od kúpnej zmluvy
Ak spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy, je povinný nám zaslať späť zakúpený tovar najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Zákazník je povinný vrátiť tovar kompletný, vrátane všetkého dodaného príslušenstva, dokumentácie, čistý, nepoškodený a pokiaľ možno v pôvodnom obale, v rovnakom stave, v akom ho prevzal.
4.4. Adresa na vrátenie tovaru
Tovar zasielajte späť na adresu:
Galsari,
Řečice 145, 592 33
Náklady na vrátenie tovaru pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša zákazník.
4.5. Zníženie hodnoty tovaru
Zákazník nesie zodpovednosť za zníženie hodnoty vráteného tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než je nevyhnutné na oboznámenie sa s jeho povahou a vlastnosťami. V prípade, že nám bude vrátený poškodený alebo nekompletný tovar, započítame si nárok na náhradu škody voči sume, ktorú žiadate vrátiť. Každý prípad posúdime individuálne, aby sme určili mieru poškodenia a zodpovedajúcu zníženú hodnotu. O týchto krokoch vás budeme informovať e-mailom alebo telefonicky.
4.6. Vrátenie kúpnej ceny
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote sme povinní zákazníkovi vrátiť všetky prijaté platby, vrátane nákladov na dopravu vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému typu dopravy. Peniaze vrátime rovnakým spôsobom, akým bola platba prijatá, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Upozorňujeme, že sme oprávnení vrátiť peniaze až po prijatí vráteného tovaru.
4.7. Sťažnosti
Mimosúdne riešenie sťažností zákazníkov poskytujeme prostredníctvom e-mailu info@galsari.com alebo na telefónnom čísle +420 731 390 696.
4.8. Mimosúdne riešenie sporov
Na mimosúdne riešenie sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu na riešenie sporov online, dostupnú na http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a zákazníkom z kúpnej zmluvy.
4.9. Európske spotrebiteľské centrum ČR
Kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online je Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://evropskyspotrebitel.cz.
4.10. Nepravdivé alebo neúplné recenzie
Vyhradzujeme si právo nezverejniť recenzie zákazníkov, ktoré sú nepravdivé, obsahujú nevhodné výrazy alebo nesúvisia s kúpeným tovarom.
5. POUŽÍVATEĽSKÝ ÚČET A PODMIENKY PRIJATIA OBJEDNÁVKY
5.1. Registrácia
Na základe registrácie zákazníka pomocou mena, priezviska, doručovacej adresy, e-mailu, telefónneho čísla a bezpečného hesla, vykonanej na webovej stránke obchodu, môže zákazník pristupovať do svojho používateľského rozhrania. Používateľ potvrdí, že súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že sa oboznámil so zásadami spracovania osobných údajov.
5.2. Funkcie používateľského účtu
Zo svojho používateľského rozhrania („Môj účet“) môže zákazník objednávať tovar, sledovať výšku zliav, stav vybavenia objednávok a ďalšie funkcie (ďalej len „používateľský účet“).
5.3. Povinnosť uvádzať pravdivé a presné údaje
Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je zákazník povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. V prípade akejkoľvek zmeny je zákazník povinný aktualizovať údaje vo svojom používateľskom účte. Údaje uvedené zákazníkom sú považované za správne.
5.4. Zablokovanie používateľského účtu
Prístup k používateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a silným heslom. Zákazník je povinný uchovávať tieto údaje v tajnosti a nesmie ich poskytovať tretím osobám. V prípade 5 neúspešných pokusov o prihlásenie môže byť účet z bezpečnostných dôvodov zablokovaný. Ak dôjde k zablokovaniu účtu, kontaktujte nás na info@galsari.com.
5.5. Možnosť zrušenia používateľského účtu pri neaktivite
Vyhradzujeme si právo zrušiť používateľský účet v prípade, že zákazník účet nevyužíva dlhšie ako 2 roky, alebo ak poruší svoje povinnosti vyplývajúce z kúpnej zmluvy a týchto VOP.
5.6. Nevyhnutná údržba
Zákazník berie na vedomie, že používateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, najmä z dôvodu nevyhnutnej údržby.
6. OBJEDNÁVKA A UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
6.1. Ceny tovaru
Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, počas ktorej sú zobrazované na webovej stránke. Toto ustanovenie nevylučuje možnosť uzavrieť individuálnu dohodu o cene.
6.2. Náklady na balenie a dopravu
Webová stránka obsahuje informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Výška týchto nákladov závisí od zvoleného dopravcu a miesta doručenia (napr. Česká republika, Slovensko).
6.3. Proces objednávky
Zákazník vyplní objednávkový formulár na webovej stránke, kde:
-
vloží tovar do košíka,
-
vyberie spôsob platby,
-
uvedie doručovaciu adresu a kontaktné údaje,
-
zvolí spôsob doručenia,
-
oboznámi sa s nákladmi na doručenie.
U tovaru označeného ako „skladom“ ide o záväznú objednávku, zaväzujúcu k platbe (ďalej len „objednávka“). Odošlite objednávku iba v prípade, že ste si prečítali a súhlasíte s týmito VOP a zásadami spracovania osobných údajov.
6.4. Odoslanie objednávky
Pred dokončením objednávky má zákazník možnosť skontrolovať a opraviť vložené údaje. Objednávka sa odošle kliknutím na tlačidlo „Odoslať záväznú objednávku“, čím sa proces objednávky uzatvára. Ak objednávka obsahuje zjavne nepravdivé alebo neúplné údaje, môže byť odmietnutá, o čom bude zákazník informovaný e-mailom.
6.5. Vlastnosti tovaru
Zákazník je povinný pred odoslaním objednávky oboznámiť sa s vlastnosťami a odporúčaným spôsobom používania tovaru. Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa s týmito informáciami oboznámil a rozumie im.
6.6. Dodatočné potvrdenie objednávky
V závislosti od charakteru objednávky (napr. vyššia cena, väčšie množstvo tovaru, vysoké náklady na dopravu) môžeme zákazníka požiadať o dodatočné potvrdenie objednávky (e-mailom alebo telefonicky). Môžeme tiež požiadať o upresnenie veľkosti tovaru pri vybraných produktoch.
6.7. Potvrdenie objednávky a okamih uzavretia kúpnej zmluvy
Po dokončení objednávky zákazník automaticky dostane potvrdenie o jej prijatí na svoju e-mailovú adresu. K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza v momente odoslania objednávky, o čom zákazníka informujeme potvrdením o prijatí objednávky.
6.8. Povinnosti predávajúceho a kupujúceho
Uzavretím kúpnej zmluvy sa zaväzujeme:
-
dodať Vám zakúpený tovar a umožniť Vám nadobudnúť k nemu vlastnícke právo,
-
Vy sa zaväzujete prevziať tovar a zaplatiť kúpnu cenu.
6.9. Kópia VOP a formulár na odstúpenie od zmluvy
Zákazník dostane kópiu uzavretej kúpnej zmluvy a platných VOP na svoju e-mailovú adresu. Súčasťou je aj formulár na odstúpenie od zmluvy.
6.10. Použitie komunikačných prostriedkov na diaľku
Zákazník súhlasí s využitím elektronických komunikačných prostriedkov na uzavretie kúpnej zmluvy. Náklady na internetové pripojenie a telefonické hovory hradí zákazník sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
7. CENA TOVARU A SPÔSOB PLATBY
7.1. Cena
Všetky ceny tovaru sú uvedené v eurách (€) a zahŕňajú prípadnú DPH.
7.2. Spôsob platby
Cenu tovaru a prípadné náklady na dodanie môžete uhradiť týmito spôsobmi:
A. Bezhotovostným prevodom na bankový účet uvedený pri objednávke,
B. Platobnou kartou,
C. Online platbou alebo elektronickou peňaženkou (GoPay, Apple Pay, Google Pay),
D. V hotovosti pri dobierke.
Zákazník si vyberie spôsob platby počas vytvárania objednávky.
7.3. Cena za dodanie tovaru
Zákazník je povinný zaplatiť okrem kúpnej ceny aj náklady na balenie a dopravu, prípadne príplatok za vybraný spôsob platby. Pred odoslaním objednávky bude zákazník informovaný o konečnej cene, ktorá zahŕňa aj tieto náklady.
7.4. Evidencia tržieb
Podľa platnej legislatívy sme povinní vystaviť zákazníkovi účtenku a zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku najneskôr do 48 hodín.
7.5. Záloha na cenu tovaru
Vyhradzujeme si právo požadovať zálohu alebo inú obdobnú platbu pred odoslaním objednávky.
7.6. Zľavy z ceny tovaru
Prípadné zľavy nie je možné kombinovať, pokiaľ nie je uvedené inak.
7.7. Nereálna cena tovaru
V prípade zobrazenia nereálnej ceny, napr. 0 € (nula eur), alebo ceny, ktorá je pod našou nákupnou cenou, si vyhradzujeme právo odstrániť takýto produkt z objednávky. Zákazník bude o tom informovaný e-mailom.
7.8. Forma faktúry
Faktúry zasielame elektronicky na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú pri objednávke.
7.9. Dodacia doba
Ak je tovar označený ako „skladom“, zaväzujeme sa ho dodať v lehote uvedenej v košíku v sekcii doprava, v súlade s dodacími termínmi našich dopravcov.
V ojedinelých prípadoch sa môže stať, že sa skladové zásoby vyčerpajú rýchlo. Ak tovar nebude možné doručiť v dohodnutom termíne, budeme Vás kontaktovať a dohodneme ďalší postup.
Napriek tomu sa vždy snažíme dodať objednávku čo najskôr.
8. VÝHRADA VLASTNÍCTVA
8.1. Úplné zaplatenie kúpnej ceny
Tovar zostáva našim majetkom, kým nie je kúpna cena uhradená v plnej výške.
8.2. Výhrada voči podnikateľom
Pre zákazníkov – podnikateľov si vyhradzujeme vlastnícke právo k tovaru, pokiaľ nie sú uhradené všetky pohľadávky, ktoré voči zákazníkovi máme.
Zákazník je povinný:
-
nakladať s tovarom s náležitou starostlivosťou,
-
poistiť tovar na vlastné náklady na hodnotu nového tovaru, v prípade poškodenia.
9. DODANIE TOVARU, MIESTO PLNENIA, ŠKODA SPÔSOBENÁ PREDAJÚCEMU A PRÍPADNÉ ŠKODY SPÔSOBENÉ PRI PREPRAVE TOVARU
9.1. Dopravca. Zákazníkovi je podľa jeho výberu tovar zaslaný prostredníctvom dopravcu, ktorého si zákazník zvolil počas objednávky z nami ponúkaných možností, alebo si ho môže osobne prevziať podľa nami ponúkaných možností.
9.2. Prevzatie tovaru. Pri preprave tovaru zákazníkovi-spotrebiteľovi je nami tovar odovzdaný v okamihu, keď dopravca odovzdá tovar zákazníkovi na mieste doručenia (spravidla prvé dvere/brána v mieste dodania určenom zákazníkom). Práve okamihom prevzatia tovaru zákazníkom prechádza na zákazníka nebezpečenstvo škody a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru. Ak mal zákazník tovar od dopravcu prevziať, prechádza nebezpečenstvo náhodného zničenia a náhodného zhoršenia kvality zakúpeného tovaru na zákazníka v okamihu, keď mu bolo umožnené s tovarom disponovať, avšak nie skôr ako v stanovenom čase doručenia. V prípade osobného vyzdvihnutia tovaru zákazníkom sa považuje tovar za dodaný okamihom prevzatia zákazníkom alebo inou osobou určenou zákazníkom.
9.3. Dodacia doba. Dodávame tovar prostredníctvom dopravcu. Údaj o tom, že je tovar skladom, alebo že bude naskladnený za uvedený čas pri konkrétnom tovare, má zvyčajne vplyv na dĺžku dodacej doby objednávky. Pri tovare, kde je uvedený určitý počet dní, týždňov, než bude tovar naskladnený, bude dodacia lehota objednávky dlhšia, a vy túto skutočnosť beriete na vedomie a odoslaním objednávky s tým vyjadrujete súhlas.
9.4. Spôsoby dopravy, osobné prevzatie tovaru. Zákazník si môže vybrať dopravu tovaru na ľubovoľnú adresu prostredníctvom nášho zmluvného dopravcu za prepravnú cenu, ktorá je uvedená počas objednávky, alebo si môže tovar vyzdvihnúť osobne po predchádzajúcej dohode s predávajúcim, za čo nie je účtovaný žiadny poplatok.
9.5. Opakované doručenie a náklady s tým spojené. V prípade, že je z dôvodov na strane zákazníka potrebné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo určené v objednávke, je zákazník povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
9.6. Škoda, ktorá môže vzniknúť predávajúcemu neprevzatím tovaru. Ak zákazník-spotrebiteľ neprevezme tovar pri jeho doručení dopravcom a tovar je následne vrátený predávajúcemu, pričom zákazník-spotrebiteľ od kúpnej zmluvy neodstúpi v lehote 14 dní od neúspešného doručenia tovaru, je predávajúci oprávnený požadovať od zákazníka náklady účtované dopravcom za doručenie tovaru späť predávajúcemu. Tento náklad predstavuje pre predávajúceho škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka v zmysle § 2913 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Predávajúci je zároveň oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 4 EUR a ďalej je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.7. Neprevzatie tovaru vo vzťahu k podnikateľovi. Ak zákazník-podnikateľ neprevezme tovar pri jeho doručení prepravcom a tovar je následne vrátený predávajúcemu, je predávajúci oprávnený požadovať od zákazníka-podnikateľa náklady účtované prepravcom za doručenie tovaru späť na adresu predávajúceho. Tento náklad predstavuje pre predávajúceho škodu, ktorá vznikla porušením zákonných povinností zákazníka-podnikateľa v zmysle § 2913 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Predávajúci je zároveň oprávnený účtovať poplatok za uskladnenie tovaru vo výške 4 EUR a ďalej je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
9.8. Možnosť započítania nárokov. Nárok na úhradu nákladov za uskladnenie tovaru a nárok na náhradu škody spôsobenej porušením zákonných povinností zákazníka podľa tejto časti VOP sme oprávnení v súlade s § 2913 Občianskeho zákonníka jednostranne započítať proti nároku zákazníka na vrátenie kúpnej ceny.
9.9. Povinnosti zákazníka pri prevzatí tovaru. Zákazník je povinný tovar pri jeho prevzatí skontrolovať a presvedčiť sa o jeho vlastnostiach (najmä či obdržal správny druh tovaru, či má tovar dohodnutú akosť, či balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať podľa návodu). V prípade viditeľného poškodenia zásielky dopravcom je zákazník povinný takúto zásielku od dopravcu neprevziať. Nesieme zodpovednosť za škody spôsobené dopravcom, prípadne za oneskorené doručenie tovaru, nech bolo oneskorenie spôsobené z akéhokoľvek dôvodu.
9.10. Práva z vád. Práva zákazníkov v prípade uplatnenia nárokov z vád sa riadia podľa nášho reklamačného poriadku a podľa príslušných právnych predpisov slovenského práva, najmä Občianskeho zákonníka.
10. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
10.1. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Právo zákazníka-spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa riadi ustanoveniami uvedenými v časti 4 týchto VOP.
10.2. Právo na odstúpenie prislúcha iba spotrebiteľom.
Zákazníci-podnikatelia majú právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy len v rozsahu, v akom im to umožňujú príslušné právne predpisy. Zákazník-podnikateľ nemá právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od doručenia tovaru – toto právo patrí iba spotrebiteľovi. Ak nám zákazník-podnikateľ vráti tovar a nejde o uplatnenie práv z vád podľa Občianskeho zákonníka, sme oprávnení účtovať náklady na skladovanie tohto tovaru podľa bodov 9.8 a 9.9 týchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka-podnikateľa na spätný odber tohto tovaru.
10.3. Postup pri vypredaní zásob.
Sme oprávnení odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob alebo z dôvodu nedostupnosti objednaného tovaru. Ďalej môžeme od kúpnej zmluvy odstúpiť najmä v prípade, ak zákazník riadne a včas neuhradil kúpnu cenu alebo odmietol prevziať tovar.
10.4. Darček.
Ak je spolu s tovarom poskytnutý zákazníkovi darček, darovacia zmluva medzi nami a zákazníkom sa uzatvára s rozväzovacou podmienkou, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy zákazníkom alebo z našej strany darovacia zmluva stráca účinnosť a zákazník je povinný spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček.
11. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
11.1. Odkaz na Občiansky zákonník.
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými právnymi predpismi (najmä § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka).
11.2. Odkaz na reklamačný poriadok.
Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace s našou zodpovednosťou za vady tovaru sú upravené v našom reklamačnom poriadku.
12. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
12.1. Zásady spracovania osobných údajov.
Ochrana osobných údajov našich zákazníkov je pre nás veľmi dôležitá. Pravidlá spracovania osobných údajov a pravidlá zasielania obchodných oznámení sú upravené v našich zásadách spracovania osobných údajov.
12.2. Obchodné oznámenia.
Zákazníkom zasielame obchodné oznámenia s ponukou súvisiaceho tovaru alebo služieb na ich elektronickú adresu (obchodné oznámenia pre zákazníkov). E-mailová adresa je osobným údajom a je spracovávaná v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov (GDPR) za účelom zasielania obchodných oznámení na základe nášho oprávneného záujmu propagovať naše obdobné výrobky a služby. Zákazník sa môže kedykoľvek z odberu obchodných oznámení odhlásiť.
12.3. Cookies.
Používame tzv. cookies, ktoré môžu byť ukladané na koncovom zariadení zákazníka (buď na základe súhlasu, alebo na ochranu našich oprávnených záujmov). Preferencie si môže zákazník nastaviť priamo na našich webových stránkach, kde nájde podrobnejšie informácie o používaní súborov cookies.
13. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA, VRÁTANE ROZHODNÉHO PRÁVA A SÚDNEJ PRÍSLUŠNOSTI
13.1. Záväzok rešpektovať práva spotrebiteľov.
V prípade neúmyselného rozporu ustanovení týchto VOP so zákonnými predpismi na ochranu spotrebiteľa majú prednosť tieto predpisy a predávajúci sa zaväzuje ich dodržiavať.
13.2. Neplatné alebo neúčinné ustanovenie VOP.
Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, prípadne sa takým stane, namiesto neplatného ustanovenia nastúpi ustanovenie, ktorého význam sa neplatnému čo najviac približuje. Neplatnosť alebo neúčinnosť jedného ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
13.3. Vylúčenie Viedenskej dohody.
Zmluvné strany sa dohodli, že výslovne vylučujú použitie Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, tiež známeho ako Viedenský dohovor), a to v súlade s článkom 6 tohto dohovoru.
13.4. Spory a príslušnosť.
Zmluvné strany sa ďalej dohodli, že na riešenie prípadných sporov z kúpnej zmluvy, kde je prítomný medzinárodný prvok, budú vždy miestne príslušné súdy Českej republiky, určené podľa nášho sídla. Tým nie sú dotknuté práva zákazníkov podľa osobitných právnych predpisov. Zmluvným jazykom je český jazyk.
13.5. Archivácia kúpnej zmluvy.
Kúpna zmluva v znení VOP je nami archivovaná v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím stranám.
13.6. Ak si dohodneme odlišné podmienky uzavretia kúpnej zmluvy.
Ustanovenia VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odlišné podmienky od VOP je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
13.7. Nevyhnutnosť prijatia VOP na uzavretie kúpnej zmluvy.
Prijatie týchto VOP je dobrovoľné, avšak nevyhnutné na vytvorenie objednávky zákazníkom.
13.8. Platnosť VOP.
Tieto VOP sú platné od 5. 1. 2022 a rušia platnosť predchádzajúcich obchodných podmienok.